۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۲۷۸۶۶
شاعر انقلابی کشور:

 رهبر انقلاب استاد مسلم ادبیات هستند

شاهی اردبیلی متخلص به شاهی که تاکنون چندین بار توفیق ملاقات و قرائت شعر در دیدار رهبر انقلاب را داشته است، گفت: رهبر معظم انقلاب؛ استاد مسلم ادبیات هستند.
استاد عسگر شاهی زاده اردبیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عسگر شاهی زاده اردبیلی، متخلص به شاهی عصر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در تبریز با بیان این‌که شعرای بنام آذربایجان به ویژه تبریز مایه فخر جهان اسلام و ایران هستند، اظهار داشت: تبریز از دیرباز جایگاه مهمی در فرهنگ، هنر و ادب ایرانی اسلامی داشته است.


وی که توفیق ملاقات و قرائت شعر در دیدار رهبر انقلاب را داشته است، با بیان خاطراتی از دیدار شاعران با حضرت آیت الله خامنه ای، خاطرنشان کرد: صبر آقا برای ما الگو است؛ در جلسات حضور شاعران، برخی از دوستان به علت شوق دیدار، از فرصت حضور استفاده کرده و برای قرائت، از شعرهای طولانی استفاده می کنند.


شاهی با بیان این‌که حضرت آقا با کمال حوصله و متانت و نهایت لطف تا پایان اشعار را گوش داده و در پایان نظر خود را بیان می کنند، تصریح کرد: تاکنون چهار مرتبه در محضر رهبری حاضر شده ام که نخستین بار در میلاد امام حسن(ع) غزل خواندم و آقا به صراحت فرمودند؛ فلانی توسل کن و من نیز از مقتل خواندم و مورد تفقد حضرت آقا قرار گرفتم. 


این ادیب برجسته، انقلابی و ولایی کشور با بیان این‌که افتخارم نوشتن شرح بر تعدادی از آثار ادبی امام راحل است، افزود: ترکی هم از چند جهت شیرین تر از زبان فارسی است؛ فارسی از واژه های عربی ملمع ایجاد می کند و دارای دوبال است اما ترکی دارای سه بال است؛ در کنار دستور غنی زبان ترکی، دو بال فارسی و عربی، ترکیبات و فرصت مناسبی را برای این زبان ایجاد می کند. 


شاهی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های شعرای آئینی و رثایی اظهار داشت: شاعر افزون بر اینکه وظیفه وصف، بکا و بیان احکام را دارد باید اهل منبر، کلام و فلسفه نیز باشد، شاعر حسینی باید واعظ حسینی هم باشد و در واقع در اشعار و نوحه ها به تبلیغ نماز، حجاب، عفت و حفظ شان و جایگاه ائمه توجه کند. 


وی با اشاره به شعر و صدای جعلی که بنام وی درباره ترک و فارس در فضای مجازی پراکنده شده بود، توضیح داد: در فضای مجازی به نام من شعری را علیه زبان فارسی انتشار داده اند که شکایت کرده ام، ما حق نداریم حتی علیه قاتلان کربلا فحاشی کنیم؛ در ادبیات مراثی کربلا نفرین داریم، ولی فحاشی نداریم. 


شاهی در بخش دیگری از سخنان خود حضور در همسایگی تاج الشعرا یحیوی و نیز خاندان موذن‌زاده اردبیلی، را افتخار زندگی خود دانست و اظهار داشت: شرکت در مجالس و محافل تاج الشعرا یحیوی و الهام گرفتن از بیان قدرتمند این شاعر بلندآوازه و افتخار سینه‌زنی در محضر او و از طرف دیگر حضور در مجالس استاد سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی، از جمله خاطرات زیبای زندگی بنده است.


گفتنی است، تا قاف اندیشه در 4 جلد، نظم پریشان، دیوان غزلیات و قصاید فارسی، کولون باغیشلا یئله و مجموعه ‌غزلیات و قصاید ترکی، دولت بیدار، شرح بی‌نهایت و یک حرف از هزاران از جمله آثار این شاعر و ادیب برجسته منطقه آذربایجان است./202/935/ب1

ارسال نظرات